Dag 1-3, New York (NY)

3 augustus 2018 - New York, New York, Verenigde Staten

Zo, de eerste bestemming zit erop, dus even tijd om het digitale ‘schriftje’ bij te werken, zodat we straks nog weten wat we allemaal gedaan hebben.. Heenreis is prima gegaan, en de vlucht was eigenlijk zo voorbij. 8uur KLM gaat voor het gevoel sneller dan 3,5uur naar bv Griekenland met Transavia. Julian en Tijn geen kick gegeven; film kijken, eten, drinken, online Yahtzee tegen elkaar. Heb niet eens mn films af kunnen kijken..

Ook op de luchthaven JFK ging het voorspoedig; geen uur wachten bij Immigration zoals de laatste keer in Atlanta, maar slechts 5minuten en zelfs een redelijk vrolijke douanedame. De taxi duurde nog wel een uur in de middagspits en onze chauffeur, een indiase sikh inclusief grote baard en tulband, heeft werkelijk niks gezegd, anders dan “oke” bij het adres.😃

In New York aangekomen een heerlijk en sjiek hotel; kost wat maar dan heb je ook wat. Dus even opfrissen en dan gelijk de stad in; dingen blijven doen wat het is inmiddels 6uur, dus middernacht voor ons gevoel. Gauw eten, rondje Times Square en dan slapen.

De volgende dag half 7 wakker; Julian en ik slecht geslapen en veel wakker geweest. Karin en Tijn hebben hier blijkbaar geen last van. Vandaag een vol programma. ’s Ochtends ontbijt by de bakker gehaald en opgegeten in Bryant park; Helaas begint het te druppelen. Verder Grand Central (yeah een Apple store), Chrysler building en Empire bekeken en met de bus naar Financial District. In de middag met de metro naar de Bronx want we hebben kaartjes voor de NY Yankees. Leuk om een keer te zien, en zeker ook alle families die een dagje uit zijn en non-stop eten halen. Na de 5e inning en een flinke regenbui gaan we weg; een wedstrijd is een middagvullend programma en we moeten nog dingen doen. Rest van de dag doen we Brooklyn bridge, Chinatown en naar de Top of the Rock. Gaaf om NY in het donker te zien vanaf 260 meter hoogte.

Nu wel lakker geslapen en laatste dag New York alweer. Pas om 9u wakker dus de jetlag is voorbij. Naar Ground Zero en de One Worldtrade center. Laatste keer dat we hier waren stonden de oude er nog.. Kan me de omgeving niet echt meer herinneren, maar de memorial is exact op de plek waar de torens gestaan hebben; een indrukwekkende plek. Toen de One world obervatory in. 541 meter hoog en 100 verdiepingen in 47 seconden.. Een hele show met filmpjes erbij, en ook de lift is een attractie.  Dat doen ze wel goed die amerikanen, maar de entree was dan ook 65$ pp. Gelukkig hadden we een Flexpass gekocht waarmee we diverse attracties kunnen doen.. Het uitzichtpunt is op 420 meter. Een waanzinnig uitzicht, hoewel je het verschil met gisteren op 260 meter niet  echt merkt.

Hierna met de bus naar Central park, maar door het verkeer halen we de fietstocht niet meer, en besluiten we gewoon zelf fietsen te huren. Leuk om te doen en even lekker om weg van de herrie en het getoeter te zijn. Vanwege de tijd na 1,5 uur de fietsen weer ingeleverd, en door naar de laatste activiteit; de sunset cruise over de Hudson rivier. 2 uur en veel foto’s van de skyline en het vrijheidsbeeld later staan we weer aan wal. Echt mooi om vanaf het water de stad te zien. Nu nog een hapje eten en dan terug naar het hotel lopen. We maken wel kilometers dus voel de beentjes wel; maar Tijn met zn kleine beentjes geeft geen kick gelukkig. Morgen inpakken en naar de volgende bestemming.

1. Rebecca:
    9 augustus 2018
    Gave fotos, lekker veel van het hele gezin. Jaloersmakend
  2. Marijn:
    10 augustus 2018
    Super vet, vooral die brandweerauto.
    Groetjes.