Dag 15-16 St. Augustine, Florida

15 augustus 2018 - St. Augustine, Verenigde Staten

Maandag vertrekken we uit Savannah en gaan via Amelia Island naar St. Augustine.

Na bijna 2 weken en 7 staten doorkruist te hebben zijn we nu in Florida aangekomen. Hier blijven we de komende 9 dagen op maar 3 bestemmingen dus relaxen en minder rijden.

We hebben in St. Augustine via AirBnb een leuk huisje gehuurd en hebben dus een tuin en een bbq! ‘ s Avonds bbq-en we maar eten het binnen op. Het stikt hier van de muggen. In de tuin zien we ook sprinkhanen en salamanders.

Dinsdag stappen we op de fiets naar het centrum en rijden een rondje met de St. Augustine trolley en zien zo alle hoogtepunten van deze oude stad met Spaanse invloeden. Vlg de chauffeur the eldest city maar dat horen we vaker 🤭.

We lopen een stukje door de stad en vinden een terras waar we buiten kunnen lunchen. Er komt een donkere lucht aan en ons besluit om terug naar huis te fietsen nemen we iets te laat. Het begint kei- hard te regenen en onweren. Dat is dan weer minder leuk. We zijn van 10 minuten fietsen echt doorweekt tot op ons ondergoed. Gelukkig is het binnen een uur weer zonnig en terwijl alle kleding in de droger zit, rijden we naar St. Augustine Beach. Wat een mooi breed en wit zandstrand😎.  Bij de supermarkt slaan we weer bbq-vlees, maiskolven en brood in want lekker thuiseten is na alle burgers, pizza’s en salades ook wel heel lekker. Na het eten fietsen we nog even naar het centrum voor een ijsje en dan thuis lekker even relaxen op de bank voordat we gaan slapen.

1. Rebecca:
    17 augustus 2018
    Konden jullie hier wel lekker buiten eten, of weer een muggenplaag?
  2. Karin:
    17 augustus 2018
    Nee weer niet. Deze omgeving is eigenlijk een groot moeras dus het stikt echt van de muggen🤭. Voordeel van dat het zo vaak regent is dat het wel heel mooi groen overal is. Nu zijn we een paar dagen in Orlando.... pretparken !!!
  3. Fam. van de Wiel:
    17 augustus 2018
    Hier alles goed en geniet van de laatste week.
    Veel gezien, goed gegeten en actief bezig geweest. Nu wat rustig aan. Fijne dagen nog met groeten.