Dag 13-14 Savannah

15 augustus 2018 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Wat een mooi hotel hebben we in Savannah! Snel nemen we een duik in onze rooftop pool. Het hotel ligt aan de rivier dus we hebben hier vanaf het dak een mooi uitzicht. Soms vaart een groot containerschip voorbij. ‘s Avonds lopen we langs de rivier en zoeken een restaurant uit. Jammer genoeg geen terrasjes buiten dus zitten we weer binnen in een koud restaurant. We zijn allemaal of verkouden of hebben keelpijn. In elke winkel, restaurant of museum is het binnen ijskoud met max 20 graden terwijl het buiten zeker 35 graden is. Wij willen dan buiten eten, maar daar houden amerikanen niet van blijkt maar weer.

Zondag wandelen we door Savannah en nemen en paar maal de bus. Wat is de sfeer hier ontspannen en mooi. Om de 2 blokken een park/ square dus overal mooie bomen met Spaans Mos en je hoort de krekels of ergens staat iemand trompet of dwarsfluit te spelen.

We vinden zowaar een terras waar we wat drinken en weer een spelletje Uno spelen. Daarna lopen we naar het park met het bankje van Forrest Gump en we lunchen in het restaurant waar de vriendin van Forrest werkte.

Omdat het 104 graden F is, 40 graden, gaan we aan het einde van de middag weer naar ons zwembad. We eten daarna een mega pizza om te delen in een van de restaurantjes op Market Place en luisteren even bij een bandje voordat we ons om 21 uur moeten melden voor onze Ghost & Grave tails tour.

Met een gids wandelen we bijna 2 uur langs parken, huizen en begraafplaatsen en ze vertelt ons spannende verhalen over de geesten die er rondzwerven. Ondertussen toont ze foto’s en filmpjes als bewijs. 🤭

In een van de oude huizen waar nu een restarant in is, waart het spook van de eerste eigenaar rond op zoek naar een nieuwe vrouw. Er gebeuren onverklaarbare dingen zoals de deursloten in de damestoiletten in de kelder die zomaar openspringen of het brandalarm dat regelmatig afgaat. Een man heeft zich 200 jaar geledein de kelder opgehangen toen hij zijn vrouw met een ander betrapte.

Bij een ander plein vertelde ze over de geest van de naamgever van dat plein. Hij kwam uit Engeland en hield niet van het klimaat en de natuur in Savannah. Dit is het enige plein waar om onverklaarbare reden geen Spaans Mos in de bomen groeit dus dat wijden ze aan de invloed van zijn geest.👻

Bij de begraafplaats vertelt ze over de botten die bij de laatste grote overstroming/ hurricane kwamen boven drijven en over het verhaal achter Saved by the bell; Tijdens de Spaanse Griep epidemie stierven veel mensen. In de laatste fase van die griep verstijft het lichaam helemaal en beland je in een soort van coma. Omdat de ziekenhuizen overvol waren werden de mensen snel begraven. Toen ze eens een lijk op moesten graven zagen ze in de kist sporen aan de binnenzijde van de deksel. De patient was tijdens de begrafenis dus helemaal nog niet dood 🤭. Daarop deden ze voortaan iedere “dode” een bel in zijn hand zodat deze kon bellen als hij in de kist ontwaakt. De lijkgraver kon je dan als je geluk had nog opgraven.

Na deze spannende verhalen, die nog spannender werden toen we overal kakkerlakken zagen lopen😬 zijn we snel gaan slapen zodat het snel de verjaardag van Julian wordt.

Maandagochtend is Julian al om 6 uur wakker. Eindelijk 14🎉🎁🎈.

We hebben de kamer versierd en geven her feestvarken zijn kado’s. Van Tijn krijgt hij keepershandschoenen en wij geven hem een fotocollage van Gaga en een 💵 💶bijdrage voor een nieuwe iPad.

Na het ontbijt gaan we op pad naar St. Augustine in Florida.

1. Rebecca:
    17 augustus 2018
    Getsie. Een vroege halloween tour. Nog wel geslapen daarna?
    Jullie doen echhht leuke dingen!
  2. Rebecca:
    17 augustus 2018
    Juul, ik zie een (b)engeltje op je schouders ;))
  3. Karin:
    17 augustus 2018
    Jaaa we hebben echt een te leuke vakantie en gaan nog even lekker verder hiermee 😍