Dag 10 -11-12, Charleston, Beaufort & Tybee Island

11 augustus 2018 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Donderdag gaan we op weg naar Charleston, South Carolina. We hebben al aardig wat staten aangedaan; New York, D.C., Virginia, North Carolina, Tennessee en nu dus South Carolina. Georgia en Florida volgen later deze vakantie.
Onderweg stoppen we bij een Outlet waar ik een mooie tas van Michael Kors scoor. Tijn zoekt een speciale Nike schoen die ze hier niet hebben. We proberen verschillende winkels maar helaas. Tijn is zwaar teleurgesteld. Snel door naar ons hotel waar we direct het zwembad induiken want het is 39 graden. Het water is lauwwarm dus niet heel erg verkoelend maar wel lekker. Daarna de stad in om wat te eten. Het idee om eerst door de stad te wandelen mislukt door een giga onweersbui⛈.

Charleston is een heel sfeervol historisch stadje dus we gaan vrijdag terug voor de foto’s.
Vrijdagochtend ontbijten we aan het zwembad met boterhammen en yoghurt die we bij de supermarkt gekocht hebben. Elk dag ontbijten met wafels, bagels of bij het hotelbuffet gaat wat tegenstaan. Dan is een boterham met Nutella en een Activa yoghurt heeeel lekker.
Na het zwemmen en een spelletje kwartet gaan we op pad naar Boone Hall Plantation. Onderweg proberen we nog een winkel en vindt Tijn eindelijk zijn speciale Nike Air schoenen.
Op de plantage kun je het woonhuis en 8 slavenhuisjes bezoeken en hier is ook de serie North&South opgenomen. Vooral de oprijlaan met de overhangende eiken is mooi. Met mijn ogen dicht zie ik Patrick Swayze op zijn paard 😍. Na de rondleiding door het huis rijden we met een treintje over de grote plantage. Waar eerst katoen verbouwd werd verbouwen ze nu alle denkbare groenten en fruit zoals meloenen, bessen, perziken, kool etc. Ook staan overal bijenkasten. In de slavenhuisjes laten ze zien hoe ze vroeger leefden. Indrukwekkend!
Het is een drukkend warme en klamme dag vandaag. We rijden naar Charleston waar we bij de pier uitwaaien. In de One Dollar pub drinken we wat en ook wij hangen natuurlijk een getekend one dollar biljet aan de muur. Hier hangen zeker 25.000 one dollar briefjes aan de muren en het plafond.
Als we door het oude stadje lopen zien we de mooiste gebouwen. We hebben straks een fotoboek met weinig foto’s van onszelf 🤭. Na het eten springen we voordat we gaan slapen weer even in het zwembad.

Zaterdag gaan we op pad naar Savannah, Georgia. We stoppen onderweg eerst bij Angel Oak. Deze boom is ruim 800 jaar oud. Via Beaufort rijden we naar het hotel. In Beaufort staan jaloersmakende huizen. Ik hou vooral van die houten villas met een veranda waarop schommelstoelen staan en maak weer veel foto’s. South Carolina is heel moerassig en bestaat veelal uit kleine eilanden. Als we in Savannah aankomen is het nog te vroeg om in te checken in het hotel, dus we besluiten door te rijden naar Tybee Beach, op 15 Mi van de stad. De weg ernaartoe doet denken aan de florida keys; kleine eilandjes verbonden door bruggen en de omgeving vooral weer nat grasland. Wat zullen hier savonds veel muggen zitten.. Op Tybee beach is het goed druk, met name met locals omdat het weekend is, maar het strand is flink breed dus valt de drukte mee. Na potje voetbal en een afkoelende duik (hoewel, voor de atlantische oceaan is het water bijzonder warm) gaan we richting hotel. Onderweg nog bij een lokaal terrasje langs de weg een drankje en een snackie doen, en dan inchecken en Savannah gaan verkennen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fam. van de Wiel:
    12 augustus 2018
    Dat ziet er allemaal mooi uit. Jullie genieten daar. Dat zal een hele reportage worden.
    Hele fijne vacantie verder met groetjes.
  2. Rebecca:
    13 augustus 2018
    Leuk weer om te lezen!

En...Gelukkig een blije Tijn. Waar is het bewijs, je nieuwe aanwinst? Ik zal de laatste zijn die zegt dat je niet chaggie mag zijn op het moment dat je ze niet kunt vinden ;))
  3. Karin:
    17 augustus 2018
    Inmiddels is Tijn nog blijer want we hebben in een andere outlet 2 Nike shirts gescoord en een sweater dus hij is happy. Ook voor Juul nieuwe schoenen en bij A&F een trui. Le blijft nog wat achter maar we gaan nog niet naar huis!
  4. Rebecca:
    19 augustus 2018
    En kan Le nog inhalen? Nog paar daagjes genieten!!!!
  5. Karin:
    20 augustus 2018
    Hij wilde niks😔 heeft genoeg zegt ie
  6. Gabe:
    15 september 2018
    Angel oak tree is ongeveer 400 jaar oud, 800 jaar is wel heeeel erg oud haha.
    Leuk verslag!