Dag 4-6 Washington (DC) en Williamsburg (VA)

6 augustus 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Aankomst met de Amtrack op Union Station op vrijdag. Het inchecken in het hotel duurde even omdat onze kamer nog niet klaar was dus daarom eerst wat gaan eten vlakbij het hotel. Na het inchecken zijn we naar het rooftop zwembad gegaan en hebben even ontspannen. Door een mega regenbui duurde dit korter dan we van plan waren. Leon had via een senator een rondleiding door het Witte Huis geregeld maar helaas redden we dit niet qua timing dus niet op de koffie bij Donald & Melania Trump 😬. Daarom maar omgekleed en de stad in gelopen. Bij een brouwerij hebben we lekker gegeten en ivm de regen met de taxi terug naar het hotel. Op zaterdag scheen de zon volop dus na het ontbijt, in een zaakje tegenover het hotel, op pad naar het Capitool voor de rondleiding. Ons hotel zit ongeveer naast het Capitool dus het was een korte wandeling. Wat een indrukwekkend gebouw! Het heeft veel weg van de gebouwen in Rome! De koepel is ook een kopie van de Sint Pieter. Binnen het Capitool veel fotos gemaakt van de pracht een praal. Daarna de huurfietsen opgehaald en door The Mall gefietst met daaraan alle monumenten en bezienswaardighden. Onderweg bij een lange rij foodtrucks wat lekkers gegeten. Via het Washington Monument ( needle) naar het Witte Huis. Daarna naar het World War 2 Memorial en over de brug naar Arlington Cemetery. Bij de graf van de onbekende soldaat gekeken naar de guard( militair) en daarna naar het graf van The Kennedys. Teruggefietst over The Mall via het Korea Memorial en in het gras een ijsje gegeten. We wilden nog naar het Natural Historic Museum maar de wachtrij was erg lang en het was heeeel heet dus snel terug naar het hotel en het zwembad opgezocht. Daarna op de fiets naar de straat met alle restaurants en bij Hardrock Cafe een burger gegeten. We lagen op tijd in bed. Zondagochtend hebben we de fietsen terug gebracht in Union Station en daar ontbeten met een pannenkoek. Leon is de huurauto gaan halen en we zijn in het hotel de spullen gaan inpakken. Nu op weg in onze Nissan Altima naar Virginia Beach.

Onderweg stoppen we in Williamsburg. Dit is een oud koloniaal stadje uit 1632, en grotendeels behouden gebleven. Beetje a la een openluchtmuseum met klederdracht en te bezoeken huisjes. We zijn hier maar uurtje en de entreekaart om overal naar binnen te kunnen is prijzig, dus we besluiten alleen de straatjes door te lopen en winkeltjes te bekijken dan zie je alles ook prima. Het bespaarde geld dus maar stukgeslagen in de lokale wijnbar. 🥂 Hierna onze weg vervolgd naar Virginia Beach waar we met alle files om 6u aankomen.

Gelijk het zwembad in, en morgen dagje niksen op t strand.

1. Rebecca:
    9 augustus 2018
    Jammer dat je de Trumps niet ff een handje hebt kunnen schudden, maar gelukkig meer dan genoeg andere waanzinnige dingen! Supercombi van zwemmen cultuur eten drinken fietsen. Gaaf!
  2. Rebecca:
    9 augustus 2018
    Gave zwembroek acrobaat Tijn! Juul houd je ma in de gaten, beetje ongegeneerd andere mannen kussen 🤣🗿