Dag 17-18-19 Orlando, Florida

18 augustus 2018 - Orlando, FL, Verenigde Staten

Woensdag gaan we via een stop bij Daytona Beach en daarna via Kelly Park naar ons hotel in Orlando. In Daytona Beach vinden Juul en Tijn een spelletjes hal waar ze natuurlijk heen willen. Zucht.... wat is dat toch met spelletjeshallen en mijn mannen???

Kelly Park is een National Park in Florida waar je bij een bron kunt zwemmen. We huren bij de ingang van het park 2 grote tractorbanden en hebben zelf een bodyboard bij ons. Die banden passen amper in de auto. Tijn klimt bij mij op schoot en Julian propt zich tussen de banden op de achterbank. Gelukkig is het maar 5 minuten rijden. Wat is het hier leuk! We dobberen in heel helder water door een beekje dat tussen de bomen door slingert.  Dit is echt mooi en relaxed.

Aan het einde van de middag gaan we naar ons hotel en Julian en Tijn springen natuurlijk meteen weer het zwembad in. Ons hotel is aan de rand van Old Town en daar lopen we ‘s avonds heen. Wat een kermis is dit. Overal neonlicht en geluid. Donderdag gaan we naar Universal Islands of Adventure en hebben veel lol in alle atracties. De Hulk achtbaan sla ik even over 😬 en we worden soaking wet in een soort piranha. Hierna gaan we maar meteen in een boomstam die naar beneden stort en waar we ook drijfnat van worden. Gelukkig is het 35 graden dus drogen we redelijk snel. Alleen onze schoenen blijven de hele dag kletsnat. Dat is iets minder. Wat een gave attracties hebben ze hier. In het kasteel uit Harry Potter hebben we een 4D ride die doodeng is en ook de Spiderman attractie is met een 3D bril en is echt spectaculair. ‘s Avonds blijven we in Universal City Walk en eten in een van de vele restaurants en gaan om 23 uur doodmoe slapen.

Vrijdag gaan we naar Disney Blizzard Beach. Dit is een waterpark in de stijl van een oostenrijkse piste. Overal klinkt kerst- en apres ski muziek en we glijden op rubber matjes over een slalom piste. Ook gaan we op rubberbanden van een piste en van een skischans en we dobberen heerlijk in de lazy river met op de achtergrond Let it snow 😂.

Wat dan weer tegenvalt is dat ze hier geen Kaiserschmarren kennen, maar weer die eeuwige hotdogs/ burgers/ pizza slices of Ceasar Salads. Na de hele dag dobberen gaan we naar Disney Spings en verbazen ons weer over de hoevelheid mensen, restaurants en shops. Wat een leuk gekkenhuis hier. Tijn koopt in de Lego store een Star Wars bouwpakket en heeft nog een beetje vakantiegeld over 💵. Julian houdt zijn resterende vakantiegeld in zijn zak en hoopt op Siesta Key wat leuks te vinden.

Zaterdag gaan we op weg naar alweer onze laatste stop; Siesta Key. Hier gaan we een paar dagen aan zee uitrusten van alle indrukken van deze heerlijke reis. Onderweg stoppen we een laatste keer bij een Premium Outlet en Tijn vindt hier tot grote opluchting van Juul eindelijk zijn Nike trainingspak. 5 Nike winkels verder is het dan gelukt 💪🏼!! Eerst was hij naar een specifiek paar schoenen op zoek en daarna een trainingspak dat niet overal verkocht wordt. Maar zijn buit is binnen dus voor Tijn is deze vakantie meer dan geslaagd.

1. Opa&oma Papecity:
    18 augustus 2018
    ziet er jaloersmakend uit! geniet er nog een paar daagjes van👋
  2. Rebecca:
    19 augustus 2018
    Spelletjeshal? Oostenrijkse pistes? Wil je Nina en mijzelf volgende keer inpakken? En die outlets, daar ben ik ook niet vies vsn 😇🤭🤣

Tijn en Mika zijn ook hetzelfde ook he. Mika heeft in Italie ook nieuwe Nikes en een Nike trainingspak gescoord👬
  3. Karin:
    20 augustus 2018
    😂😂 je past vast wel in de koffer. En lachen dat Mika & Tijn dezelfde items hebben gescoord! Tijn had thuis al een bestellijst 🤭. Het moest een speciaal vest zijn en een bepaald type schoen. Zucht was niet eenvoudig maar missie is geslaagd