Dag 20-23 Siesta Key & Clearwater Beach

22 augustus 2018 - Clearwater Beach, Verenigde Staten

De laatste dagen van deze geweldige vakantie gaan we uitrusten op Siesta Key, een eilandje voor Sarasota. Hier hebben we 5 dagen een huisje gehuurd op een resort aan zee. Als we aankomen pakken we snel uit en lopen naar zee. Maar wat een ramp!! Door de Red Tide bacterie is de zee vies bruin en liggen overal aangespoelde dode vissen. Oooh wat erg en wat een stank. Het zand is nog steeds poedersuiker wit maar hier kunnen we niet gaan liggen. Snel terug naar het zwembad en opzoeken wat er aan de hand is. De hele kuststrook is tot aan de Keys getroffen door deze natuurramp. Zoveel dieren zijn al dood en het kan nog wel een paar weken duren. Vandaar dat het overal zo rustig is.

We hebben een heerlijke dag aan het zwembad hoewel af en toe een vieze lucht voorbij drijft. De eerste avond eten we in een restaurant in het centrum en de tweede avond gaan we bbq-en. De derde dag wordt de vislucht Leon teveel. Ook kan hij niet goed 3 dagen aan het zwembad liggen 😎.  Het ruikt een beetje naar Campingaz en dat slaat op zijn luchtwegen dus hoewel we al betaald hebben, besluiten we de volgende ochtend te verkassen naar een hotel in Clearwater Beach. Daar kunnen we dan nog lekker een dag aan zee liggen voordat  we woensdagmiddag naar de luchthaven gaan. Op Leon zijn verjaardag wil hij natuurlijk geen dode vissen ruiken 😂.

Het Pier 60 hotel is erg mooi en was deze woensdag gelukkig al om half 12 beschikbaar dus konden we eerst alles in de kamer leggen en toen de weg oversteken en zo het kraakwitte zandstrand op. We hebben lekker de hele dag in het warme water gelegen en schelpen opgedoken. Op het dak van ons hotel zit de sunset-bar dus na het douchen zijn we daar gaan borrelen (in NL - tijd is Leon inmiddels al jarig) en om 20.03 uur klonk de bel en werden shotjes uitgedeeld. We hebben hier gegeten en van het mooie uitzicht genoten. Daarna zijn we over de pier gelopen en heeft Julian een kentekenplaat van Florida gekocht. Over het strand zijn we verder gelopen en na een ijsje werd het tijd ons bed op te zoeken. Vanochtend hebben Juul en Tijn nog een duik genomen in het zwembad en nu zit het er helaas op. We vliegen straks vanuit Orlando naar Detroit en dan door naar huis. Wat waren dit geweldige dagen en wat hebben we veel gedaan en genoten😍🇱🇷.

1. Carla:
    21 augustus 2018
    Oh, dat was een tegenvaller!
    Hoop dat jullie dan in het hotel in Clesrwater Beach extra kunnen genieten en wat frisse lucht kunnen opsnuiven!We wensen jullie nog een fijne lastste dag daar en een goede reis terug!Fijn als jullie straks weer thuis zijn!Liefs, Peter en ©️