Dag 8-9, Asheville & Smoky Mountains (NC)

9 augustus 2018 - Asheville, North Carolina, Verenigde Staten

Dinsdag rijden we een flink eind, 700km richting The Great Smoky Mountains. Dit National Park 🌲 van ruim 2000 m2 ligt in het binnenland en is een onderdeel van de Appalachen⛰. De uitgestrekte bossen en bergen zijn heel erg mooi. Vlak voor onze eindbestemming Asheville stoppen we bij Old Fort. Hier lopen we een stukje het bos in en komen dan bij een waterval. Ik ben met mijn ballerina’s niet echt voorbereid op deze glibberige tocht maar het gaat goed🤗. Julian en Tijn klimmen hier op de rotsen. We zien mooie, grote, vlinders en ook de mieren in het bos zijn een slag groter dan die bij ons.

Daarna rijden we naar ons Country Inn hotel. Het heeft wel wat weg van een ski lodge. Julian en Tijn duiken direct het zwembad in. ‘s Avonds eten we in de tuin bij een biologische pizzeria. Ze verbouwen alle groenten zelf. Terwijl het donker wordt en de lichtslang aangaat zien we ineens vuurvliegjes. Zo gaaf die heb ik nog nooit gezien. Een komt zo dichtbij en gaat bijna op de hand van Leon zitten. Om de paar seconden licht het achterlijf op, het lijkt op een klein ledlampje. Het lukt Tijn om een vuurvliegje te filmen.

Woensdag rijden we naar Cherokee. Dit Indianen reservaat is een beetje een attractiepark. Tijn gaat op de foto met een oude indiaan. Daarna rijden we door naar Clingmans Dome. Dit uitzichtpunt op 2000 meter hoog ligt helaas helemaal in de mist. We klimmen er toch naar toe. Poeh wat een steile klim was dat maar wat is de omgeving mooi ook al regent het een beetje. We snappen waar de naam Smocky Mountains vandaan komt.

Daarna rijden we een stukje van de Blue Ridge Parkway. Ooh wat is het hier mooi. We stijgen en dalen en hebben de mooiste uitzichten. Onderweg stoppen we regelmatig om van de omgeving te genieten en voor foto’s. Bij de skinny dipping waterval gaan de mannen het water in. Het water is ijskoud maar wat is het hier mooi. We rijden terug naar Asheville en eten onderweg ergens. In het hotel nog even zwemmen en om 23 uur gaat het licht uit.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade